Hebefrénia
Hebefrénia
Mám 23 rokov,študujem na VŠ LF UK. Schizofrénia sa u mňa začala prejavovať v 16 rokoch. Prvý psychotický atak som mal pred približne 2 rokmi po prvom skúškovom období /všetky skúšky som spravil na 1. krát a na dobré známky /. Myslím, že sa u mna začína rozvíjať chronická depresia /niektoré dni mám problém vstať z postele/ okrem toho mám poruchy krátkodobej pamäte a ďalšie príznaky vznikajúce v dôsledku poškodenia čelového laloku mozgu. Lekára nechcem vyhľadať z pochopiteľných dôvodov.
Chcem sa spýtať či poznáte niekoho s touto diagnózou keďže táto forma schizofrénie je považovaná za prognosticky najhoršiu s postupným vznikom ťažkej kvázi demencie /kognitívneho deficitu/. Zaujíma ma či viete ako sa tá choroba vyvíja v neskoršom období života a kedy môžem asi očakávať nástup tzv. demencie. Ďakujem.
kordek14- Nový člen
- Počet príspevkov : 1
Reputácia : 0
Dátum registrácie : 22.11.2015
Zdravotný stav
Diagnóza:
Súčasná medikácia:
Re: Hebefrénia
blahoželám k úspechom v škole. Čo sa týka diagnózy, ešte nemusí byť celkom isté, že práve tú ktorú máš práve Ty. Aj tu na fóre sa môžeme stretnúť so zmenami označení rôznych typov v čase.
Na druhej strane, možno robíš fundamentálnu chybu, že nenavštevuješ psychiatra. Lieky by celý proces minimálne spomalili. V súčasnej dobe sme tu viacerí, ktorý sme vyštudovali VŠ napriek chorobe a sám admin sa schizofréniou borí a pritom nielenže študuje VŠ, ale má aj plnohodnotné zamestnanie.
Držím Ti palce. Tuto
Tuto- V.I.P. Inventár
- Počet príspevkov : 4793
Reputácia : 775
Dátum registrácie : 19.09.2010
Zdravotný stav
Diagnóza: F25.0
Súčasná medikácia: Amisulprid, Haloperidol (aj depot), Akineton (aj depot), Alventa, Lithium, Gerodorm (podľa potreby),
vítam ťa na fóre.
Pripájam sa ku komentáru Tuta. Asi väčšina z nás tu má VŠ vzdelanie, tiež sme zvládli školu, niektorí ešte pred ochorením, niektorí počas (napr. aj ja),niektorí študujú teraz, napr. Matej. Niektorí máme rodiny, deťúrence a aj zamestnania...